Aktualności

Przerwy w dostępności usług

Szanowni Państwo,

 

w dniach 27.09.2024 od godziny 17:00 do 28.09.2024 do godziny 23:59 będą miały miejsce prace serwisowe związane z usługą bankowości internetowej. W związku z tymi pracami mogą wystąpić przerwy w dostępie do usług Internet Banking oraz Aplikacji Mobilnej. Utrudnienia mogą dotyczyć również operacji kartowych.

 

Za ewentualnie powstałe niedogodności z góry przepraszamy.

 

Z poważaniem
Zarząd Banku Spółdzielczego w Mokobodach

Pomoc dla powodzian

W geście solidarności z pracownikami i klientami Banków Spółdzielczych naszego Zrzeszenia, ogłaszamy zbiórkę pieniężną na rzecz osób poszkodowanych w powodzi.
Od kilku dni pełni niepokoju i obaw śledzimy doniesienia z południa naszego kraju, gdzie ekstremalnie obfite opady deszczu wywołały gwałtowne wezbrania rzek i strumieni. Woda z niszczycielską siłą uderzyła w tysiące domostw, setki miasteczek i wsi. Straty wciąż są trudne do opanowania, żywioł nadal zagraża ludziom, ich dobytkowi i zwierzętom, a także infrastrukturze drogowej, obiektom gospodarczym i budynkom użyteczności publicznej.
Wprowadzony przez rząd stan klęski żywiołowej ułatwia koordynację działań na miejscu, zarówno tych przeciwdziałających powodzi, jak i pomocowych dla osób poszkodowanych.
My jednak nie chcemy i nie możemy obojętnie czekać na rozwój wypadków. Jako Zrzeszenie Banków Spółdzielczych jesteśmy wyjątkowo blisko tych dramatycznych wydarzeń.
Konto do wpłat na powodzian
Uruchomiliśmy specjalne zrzeszeniowe konto do zbiórki na rzecz powodzian.
Jego numer to: 79 1930 0005 7002 0000 1079 0002.
Odbiorca: Bank BPS.
Jeśli chcecie wesprzeć poszkodowanych pracowników - w tytule przelewu wpiszcie:
Pomoc dla powodzian - pracownicy i banki
Jeśli chcecie wesprzeć innych poszkodowanych mieszkańców z zalanych regionów - w tytule przelewu wpiszcie:
Pomoc dla powodzian - mieszkańcy
Zbiórkę prowadzimy do 30 września.
Zbiórka ma charakter sektorowy. Równolegle prowadzi ją także Zrzeszenie SGB i wspiera KZBS. Zebrane pieniądze przekażemy organizacji, która najlepiej wie, jak je wykorzystać. Mamy pewność, że pieniądze zostaną wydane zgodnie z celem, który założyliśmy.
W najbliższą niedzielę, 22 września, w TVP 1 około godziny 20:00 nasz spot "Łączy nas więcej niż nam się wydaje" będzie wyemitowany w bloku reklamowym, z którego wszystkie środki zostaną przekazane na rzecz powodzian.

ZMIANA OPROCENTOWANIA LOKAT PROMOCYJNYCH W BANKU

 

Bank Spółdzielczy w Mokobodach informuje, że zostały wprowadzone zmiany oprocentowania depozytów terminowych "Lokata Kapitalna".

Zmienione oprocentowanie obowiązywać będzie od dnia 01 wrzesnia 2024 roku.

Oprocentowanie poduktu "Lokata Kapitalna" na okres 6-cio miesięczny wynosić będzie 3,80%. 

Oprocentowanie poduktu "Lokata Kapitalna" na okres 12- miesięczny wynosić będzie 4,80%. 

Jednocześnie informujemy, że jeśli nie wyraża Pan/Pani zgody na zmianę oprocentowania środków zgromadzonych na depozytach terminowych, może Pan/ni przed proponowaną datą wejścia w życie tych zmian złożyć na piśmie sprzeciw wobec tych zmian, co spowoduje rozwiązanie umowy terminowej lokaty oszczędnościowej.

Niezłożenie na piśmie wyżej wymienionego oświadczenia oznaczać będzie akceptację zmiany oprocentowania.

Z poważaniem

Zarząd Banku Spółdzielczego

W Mokobodach

 

 

 

Szanowni Państwo, w związku z pracami modernizacyjnymi w systemach informatycznych w najbliższych dniach wystąpią utrudnienia w funkcjonowaniu niektórych usług.

 

W dniu 21.06.2024 r. przelewy w systemie bankowości internetowej złożóne do godziny 15:00 zostaną wysłane do odbiorcy w tym samym dniu. Przelewy złożone po tej godzinie zostaną zrealizowane w dniu 24.06.2024 r.

 

W dniach 21 czerwca od godziny 17:00 - 24 czerwca do godziny 6:00, niedostępne w Banku będą usługi Express Elixir oraz BLIK Przelew na telefon.

 

W dniu 22 czerwca w godzinach 06:00 - 12:00 niedostępne będzie generowanie kodów BLIK.

 

 

Za utrudnienia przepraszam.

Zarząd Banku Spółdzielczego w Mokobodach informuje o zwołaniu Zebrania Przedstawicieli, które odbędzie się w dniu 27 czerwca 2024 r. o godz. 1100 w „Sali Konferencyjnej” przy Parafii Rzymskokatolickiej w Mokobodach.

 

W przypadku braku quorum ustala się drugi termin Zebrania Przedstawicieli w  dniu 27 czerwca 2024 na godz. 1130

 

Zebranie Przedstawicieli będzie odbywać się  z następującym porządkiem obrad:

 

  1. Otwarcie obrad.
  2. Wybór Przewodniczącego Zebrania Przedstawicieli.
  3. Wybór Sekretarza Zebrania Przedstawicieli.
  4. Przyjęcie porządku obrad Zebrania Przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Mokobodach.
  5. Uchwalenie i zatwierdzenie „Regulaminu obrad  Zebrania Przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Mokobodach” (Uchwała 1/2024).
  6. Wybór Komisji:
  1. Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej;
  2. Komisji Uchwał i Wniosków;
  3. Komisji ds. odpowiedniości.
  1. Stwierdzenie prawidłowości zwołania Zebrania Przedstawicieli i jego zdolności do podejmowania uchwał przez Komisję Mandatową - Skrutacyjną.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego Zebrania Przedstawicieli.
  3. Uchwalenie i zatwierdzenie „Polityki zapewnienia odpowiedniości w składzie Rady Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Mokobodach (Uchwała Nr 2/2024)
  4. Przedstawienie sprawozdania Rady Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Mokobodach za 2023 rok
  5. Przedstawienie przez Zarząd  sprawozdania rocznego z działalności Banku Spółdzielczego w Mokobodach i rocznego sprawozdania finansowego za 2023 rok wraz ze sprawozdaniem niezależnego biegłego rewidenta z badania rocznego sprawozdania finansowego.
  6. Przedstawienie kierunków rozwoju działalności Banku Spółdzielczego w Mokobodach na 2024 rok.
  7. Dyskusja nad sprawozdaniem Zarządu i Rady Nadzorczej Banku, sprawozdaniem finansowym za 2023 rok i  kierunkami rozwoju Banku na 2024 r.
  8. Sprawozdanie z wykonania Uchwał poprzedniego Zebrania Przedstawicieli, rozpatrzenie wniosków i postulatów z zebrań grup członkowskich.
  9. Przedstawienie oceny polustracyjnej Banku Spółdzielczego w Mokobodach z lustracji przeprowadzonej przez Związek Rewizyjny Banków Spółdzielczych w 2023 roku w tym dyskusja nad wynikami lustracji.
  10. Ocena indywidulna wtórna odpowiedniości  Członków Rady Nadzorczej przez Zebranie Przedstawicieli na podstawie opinii Komisji ds. Odpowiedniości.
  11. Ocena zbiorowa Rady Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Mokobodach na podstawie opinii Komisji ds. Odpowiedniości.
  12. Samoocena adekwatności regulacji wewnętrznych dotyczących funkcjonowania Rady Nadzorczej oraz skuteczności jej działania za 2023 rok.
  13. Podjęcie uchwał w sprawach:
  1. zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za 2023 rok (Uchwała Nr 3/2024),
  2. zatwierdzenia sprawozdania z działalności Banku Spółdzielczego w Mokobodach za 2023 r. (Uchwała Nr 4/2024),
  3. zatwierdzenia sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Mokobodach za 2023r. (Uchwała Nr 5/2024),
  4. udzielenia członkom Zarządu absolutorium (Uchwała Nr 6/2024, 7/2024, 8/2024),
  5. oznaczenia najwyższej sumy zobowiązań jaką Bank Spółdzielczy może zaciągnąć (Uchwała Nr 9/2024)
  6. podziału nadwyżki bilansowej za 2023 rok (Uchwała Nr 10/2024),
  7. zatwierdzenia kierunków rozwoju działalności Banku na 2023 rok (Uchwała Nr 11/2024),
  8. oceny indywidualnej wtórnej członków Rady Nadzorczej (Uchwała Nr 12/2024),
  9. oceny zbiorowej Rady Nadzorczej (Uchwała Nr 13/2024),
  10. oceny adekwatności regulacji wewnętrznych dotyczących działania Rady Nadzorczej oraz ocena skuteczności działania Rady Nadzorczej za 2023 rok (Uchwała Nr 14/2024)
  11. oceny funkcjonowania polityki wynagradzania w Banku Spółdzielczym w Mokobodach (Uchwała Nr 15/2024)
  12. oceny stosowania zasad Ładu Korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych (Uchwała Nr 16/2024)
  13. zatwierdzenia zmian do „Regulaminu Działania Rady Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Mokobodach” (Uchwała Nr 17/2024)
  14. przyjęcia oceny wyników lustracji ustawowej (Uchwała Nr 18/2024)
  15. zmian w  Statucie Banku Spółdzielczego w Mokobodach  (Uchwała Nr 19/2024)
  16. zmian w Statucie Banku Spółdzielczego w Mokobodach (Uchwała Nr 20/2024).
  1. Wolne wnioski.
  2. Zamknięcie obrad Zebrania Przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Mokobodach.

 

 

Jednocześnie informujemy, że na 14 dni przed terminem Zebrania Przedstawicieli w siedzibie Banku przy ulicy Siedleckiej 16 w Mokobodach, znajdują się do wglądu Członków Banku następujące dokumenty:

  • roczne sprawozdanie  z działalności Banku Spółdzielczego łącznie z rocznym sprawozdaniem finansowym i opinią biegłego rewidenta wraz z raportem,
  • sprawozdania z wykonania zaleceń i uchwał poprzedniego Zebrania Przedstawicieli,
  • projekty uchwał, jakie mają być podjęte na Zebraniu Przedstawicieli,
  • protokół z ostatniego Zebrania Przedstawicieli.

Organizacja pracy Banku w dniu 27.06.2024 r.

Organizacja pracy w dniu

27.06.2024 r.

 

W dniu 27.06.2024 r. Bank będzie otwarty do godziny 13:00.

Przelewy złożone drogą elektroniczną oraz bezpośrednio w Banku do godziny 13:00 będą zrealizowane tego samego dnia. Przelewy złożone po tej godzinie zostaną zrealizowane w następnym dniu roboczym.

Wakacje kredytowe 2024

Wspieramy kredytobiorców, których raty znacznie wzrosły. Jeśli taka jest Twoja sytuacja, przeczytaj dokładnie nasz poradnik i poznaj szczegóły.

Co to są wakacje kredytowe?

Wakacje kredytowe to możliwość zawieszenia spłaty kredytu hipotecznego.

Zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 2022 r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom wraz ze zmianami z dnia12 kwietnia 2024 roku, wakacje kredytowe mogą dotyczyć jednej umowy kredytowej w złotych polskich zawartej w celu nabycia nieruchomości przeznaczonej na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych. Ustawa weszła w życie 29 lipca 2022 r., natomiast jesj nowelizacja będzie obowiązywała od dnia 15 maja 2024 roku i od tego dnia możesz złożyć wniosek o zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego w 2024 roku.

Wakacje kredytowe nie dotyczą umów kredytów hipotecznych, które zostały zawarte od 1 lipca 2022 roku.

Z wakacji kredytowych w 2024 roku możesz skorzystać jeżeli wartość udzielonego Ci kredytu hipotecznego na cele mieszkaniowe, nie przekracza 1 200 000 zł oraz spełniasz jeden z co najmniej dwóch warunków;

  1. Twój średni wskaźnik RdD przekracza 30%. Wyliczając go, weź pod uwagę średnią wartość wskaźnika RdD z ostatnich 3 miesięcy, które poprzedzają miesiąc złożenia wniosku o wakacje kredytowe lub;
  2. Na dzień złożenia wniosku o wakacje kredytowe masz na utrzymaniu co najmniej 3 dzieci, które
  • nie ukończyły 18. roku życia,
  • nie ukończyły 25. roku życia do 30 września – jeśli Twoje dziecko uczy się w szkole lub studiuje,
  • mają orzeczenie o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności (niezależnie od tego, ile mają lat).

 

Ważne!

Dzieci, które masz na utrzymaniu, to również dzieci:

  • nad którymi sprawujesz rodzinną pieczę zastępczą,
  • dla których jesteś dotychczasową rodziną zastępczą,
  • które przebywają w prowadzonym przez Ciebie rodzinnym domu dziecka.

Co to jest wskaźnik RdD i jak go obliczyć

Wskaźnik RdD to stosunek Twoich wydatków, które ponosisz na obsługę miesięcznej raty kapitałowo-odsetkowej kredytu mieszkaniowego do miesięcznego dochodu Twojego gospodarstwa domowego za okres ostatnich trzech miesięcy przed miesiącem, w którym składasz wniosek.

 

Wzór

 

Aby obliczyć współczynnik RdD:

  1. zsumuj dochody całego gospodarstwa domowego (wszystkich domowników) w każdym z 3 ostatnich miesięcy (osobno dla każdego miesiąca).Jeżeli Umowa kredytu została podpisana przez więcej niż 1 osobę – dochód należy obliczyć dla każdej z nich.
  2. dla każdego z 3 ostatnich miesięcy podziel wysokość raty kredytu przez łączny dochód (np. 3000 zł/6500 zł),
  3. oblicz średnią arytmetyczną z 3 uzyskanych wyników (np. 30% + 40% + 40%/3),
  4. jeśli otrzymany wynik jest wyższy niż 30%, masz prawo skorzystać z wakacji kredytowych 2024

Jak obliczyć dochód gospodarstwa domowego

Aby obliczyć dochód gospodarstwa domowego dodaj wszystkie Twoje dochody netto oraz dochody netto osób, z którymi mieszkasz i prowadzisz wspólne gospodarstwo domowe bez uwzględniania zasiłków i świadczeń.

Szczegółowe informacje znajdziesz się w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.

Jak sprawdzić, czy spełniasz warunek RdD

  1. Oblicz dochód Twojego gospodarstwa domowego z ostatnich 3 miesięcy, które poprzedzają miesiąc złożenia wniosku o wakacje kredytowe. Weź pod uwagę osobno każdy miesiąc.

Ważne!  Jeśli tworzysz gospodarstwo domowe z innymi osobami – uwzględnij dochód każdej z nich.

 

  1. Oblicz wskaźnik RdD dla każdego miesiąca.

 

 

 

  1. Oblicz średnią z 3 uzyskanych wyników.

 

 

Przykład wyliczenia średniej wartości RdD

 

  1. Przykład wyliczenia średniej wartości RdD dla wieloosobowego gospodarstwa domowego, które spełnia warunek – RdD powyżej 30 %

Miesiąc

Rata kredytu

Dochód osoby 1 współtworzącej gospodarstwo domowe

Dochód osoby 2 współtworzącej gospodarstwo domowe

Dochód

gospodarstwa domowego

Obliczenie RdD

Obliczenie średniej RdD za 3 miesiące

Luty 2024

3 600 zł

3 050 zł

4 100 zł

7 150 zł

3 600 zł/ 7 150 zł = 50, 35%

50,35%+49,86%+50%=150,21%

 

śr. arytmetyczna

wynosi: 150,21%/3 = 50,07%

Marzec 2024

3 580 zł

3 100 zł

4 080 zł

7 180 zł

3 580 zł/ 7 180 zł

= 49,86%

Kwiecień 2024

3 550 zł

3 080 zł

4 020 zł

7 100 zł

3 550 zł/7 100 zł

= 50%

Jeśli otrzymany wynik jest wyższy niż 30%, masz prawo skorzystać z wakacji kredytowych 2024

Twoje prawa wynikające z ustawy

Spłatę kredytu hipotecznego możesz zawiesić:

  • od  1 czerwca 2024 r. do 31 sierpnia 2024 r. – w wymiarze maksymalnie dwóch miesięcy
  • od 1 września 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. – w wymiarze  maksymalnie dwóch miesięcy.

Możesz skorzystać z wakacji kredytowych jeśli spełniasz wszystkie poniższe warunki:

  1. Twoja umowa kredytowa została zawarta przed 1 lipca 2022 r.
  2. Twój kredyt hipoteczny jest w złotych polskich.
  3. Zakupiona nieruchomość służy zaspokojeniu Twoich potrzeb mieszkaniowych (czyli mieszkasz w tym lokalu).

Na czym to polega?

Jeśli korzystasz z wakacji kredytowych, czyli zawieszasz spłatę kredytu, przedłużamy całkowity okres kredytowania, dokładnie o liczbę miesięcy, w których zawieszasz spłatę. Na koniec Twojego okresu kredytowania będziesz musiał spłacić wszystkie zawieszone teraz raty. Pamiętaj, że trudno w tej chwili określić poziom stóp procentowych, które będą obowiązywać na końcu okresu kredytowania. Oprocentowanie kredytu może zatem być wyższe niż bieżące.

Wakacje kredytowe dotyczą zarówno części kapitałowej, jak i odsetkowej kredytu. Terminy na spłatę rat zostaną przedłużone bez żadnych dodatkowych kosztów.

Zawieszenie spłaty kredytu zostanie odnotowane w Biurze Informacji Kredytowej.

Jakie są korzyści i ryzyka?

CO ZYSKUJESZ?

JAKIE SĄ RYZYKA?

Możliwość czasowego zawieszenia spłaty kredytu hipotecznego.

Twój okres kredytowania wydłuża się – zawieszone teraz raty, będziesz musiał spłacić na koniec okresu kredytowania.

W okresie zawieszenia spłaty kredytu odsetki od kredytu nie są naliczane.

W tej chwili trudno określić poziom stóp procentowych, które będą obowiązywać na końcu okresu kredytowania. Oprocentowanie kredytu może być wówczas wyższe niż bieżące.

Wakacje kredytowe dotyczą zarówno części kapitałowej, jak i odsetkowej kredytu.

Zawieszenie spłaty kredytu zostanie odnotowane w Biurze Informacji Kredytowej.

Ryzyko wzrostu stóp procentowych

Kredyt hipoteczny zawierasz na długi czas. Poziom stóp procentowych, określających wysokość raty, w trakcie trwania umowy kredytu może podlegać zmianom. Niesie to ze sobą ryzyko, że w przypadku wzrostu stóp procentowych Twoja rata kredytu zmieni się znacząco, w sposób istotnie wpływający na Twoje możliwości finansowe.

Zachęcamy do zapoznania się z historycznymi danymi dotyczącymi wysokości stóp procentowych i wskaźników referencyjnych takich jak WIBOR 3M. Analiza ta może być pomocna, nie stanowi jednak gwarancji, że w przyszłości stopa procentowa będzie kształtować się według podobnych trendów. Przykładowo, poziom stawki WIBOR 3M, stanowiącej składową oprocentowania zmiennego, wynosił w 2021 r. 0,21%, podczas gdy 15 lat wcześniej wynosił około 20%.

 

Wykres notowań wskaźnika referencyjnego - stawki WIBOR 3M w latach 2010-2023r.

 

 

 

 

 

źródło: www.bankier.pl

 

Dodatkowe wyjaśnienia pojęć, których używamy

Dochód – Twoje przychody z miesiąca:

  • który poprzedza miesiąc złożenia przez Ciebie wniosku o wakacje kredytowe lub
  • w którym składasz wniosek o wakacje kredytowe – jeśli utracisz dochód.

Aby wyliczyć dochód, pomniejsz swoje miesięczne przychody o:

1) podatek dochodowy od osób fizycznych i koszty uzyskania przychodu,

2) składki na ubezpieczenie zdrowotne,

3) kwotę alimentów, które płacisz na rzecz innych osób.

 

Gospodarstwo domowe – gospodarstwo, które tworzysz:

  • samodzielnie (jednoosobowe gospodarstwo domowe) lub
  • wspólnie z innymi osobami, które na stałe z Tobą mieszkają (wieloosobowe gospodarstwo domowe).

Szczegółowe definicje pojęć znajdziesz w Ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.

 

Podstawa prawna

Ustawia z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej:

Art. 8 ust. 3 – „Dochód to suma miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub w przypadku utraty dochodu z miesiąca, w którym wniosek został złożony, bez względu na tytuł i źródło ich uzyskania, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, pomniejszoną o:

  1. miesięczne obciążenie podatkiem dochodowym od osób fizycznych i koszty uzyskania przychodu;
  2. składki na ubezpieczenie zdrowotne określone w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz ubezpieczenia społeczne określone w odrębnych przepisach;
  3. kwotę alimentów świadczonych na rzecz innych osób.”

Natomiast w myśl art. 8 ust. 4 ustawy o pomocy społecznej do dochodu ustalonego zgodnie z ust. 3 nie wlicza się

  1. jednorazowego pieniężnego świadczenia socjalnego;
  2. zasiłku celowego;
  3. pomocy materialnej mającej charakter socjalny albo motywacyjny, przyznawanej na podstawie przepisów o systemie oświaty;
  4. wartości świadczenia w naturze;
  5. świadczenia przysługującego osobie bezrobotnej na podstawie przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z tytułu wykonywania prac społecznie użytecznych;
  6. świadczenia pieniężnego, o którym mowa w ustawie z dnia 20 marca 2015 r. o działaczach opozycji antykomunistycznej oraz osobach represjonowanych z powodów politycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 388), i pomocy pieniężnej, o której mowa w art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji i okresu powojennego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2039), w art. 7a ust. 2 ustawy z dnia 2 września 1994 r. o świadczeniu pieniężnym i uprawnieniach przysługujących żołnierzom zastępczej służby wojskowej przymusowo zatrudnianym w kopalniach węgla, kamieniołomach, zakładach md uranu i batalionach budowlanych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1774), w art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 31 maja 1996 r. o osobach deportowanych do pracy przymusowej oraz osadzonych w obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (Dz. U. z 2021 r. poz. 1818), w art. 10a ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o świadczeniu pieniężnym i uprawnieniach przysługujących cywilnym niewidomym ofiarom działań wojennych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1820) oraz w art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 20 marca 2015 r. o działaczach opozycji antykomunistycznej oraz osobach represjonowanych z powodów politycznych;
  7. dochodu z powierzchni użytków rolnych poniżej 1 ha przeliczeniowego;
  8. świadczenia wychowawczego, o którym mowa w ustawie z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2022 r. poz. 1577 i 2140);
  9. świadczenia pieniężnego, o którym mowa w art. 8a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka (Dz. U. z 2023 r. poz. 192);
  10. świadczenia pieniężnego przyznawanego na podstawie art. 9 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o grobach weteranów walk o wolność i niepodległość Polski (Dz. U. poz. 2529);
  11. nagrody specjalnej Prezesa Rady Ministrów przyznawanej na podstawie art. 31a ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188);
  12. pomocy finansowej przyznawanej repatriantom, o której mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1105);
  13. środków finansowych przyznawanych w ramach działań podejmowanych przez organy publiczne, mających na celu poprawę jakości powietrza lub ochronę środowiska naturalnego;
  14. zwrotu kosztów, o których mowa w art. 39a ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082, z późn. zm. 5 );
  15. rodzinnego kapitału opiekuńczego, o którym mowa w ustawie z dnia 17 listopada 2021 r. o rodzinnym kapitale opiekuńczym (Dz. U. poz. 2270 oraz z 2022 r. poz. 2140);
  16. dofinansowania obniżenia opłaty rodzica za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna, o którym mowa w art. 64c ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2023 r. poz. 204);
  17. kwotę dodatku energetycznego, o którym mowa w art. 5c ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385, z późn. zm. 6 );
  18. kwotę dodatku osłonowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 169 i 295);
  19. kwoty dodatku węglowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 141 i 295);
  20. kwotę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, o którym mowa w art. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz. U. poz. 1967, z późn. zm.
  21. kwoty dodatku elektrycznego, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku oraz w 2024 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 269 i 295).

 

Zgodnie z art. 8 ust. 5 W stosunku do osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą: 

  1. opodatkowaną podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych - za dochód przyjmuje się przychód z tej działalności pomniejszony o koszty uzyskania przychodu, obciążenie podatkiem należnym określonym w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych i składkami na ubezpieczenie zdrowotne określonymi w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, związane z prowadzeniem tej działalności oraz odliczonymi od dochodu składkami na ubezpieczenia społeczne niezaliczonymi do kosztów uzyskania przychodów, określonymi w odrębnych przepisach, z tym że dochód ustala się, dzieląc kwotę dochodu z działalności gospodarczej wykazanego w zeznaniu podatkowym złożonym za poprzedni rok kalendarzowy przez liczbę miesięcy, w których podatnik prowadził działalność, a jeżeli nie prowadził działalności, za dochód przyjmuje się kwotę zadeklarowaną w oświadczeniu tej osoby; 
  1. opodatkowaną na zasadach określonych w przepisach o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne - za dochód przyjmuje się kwotę zadeklarowaną w oświadczeniu tej osoby. 

 

 Co zrobić, żeby skorzystać z wakacji kredytowych?

  1. Pobierz i wypełnij wniosek lub przez bankowość elektroniczną.
  2. Złóż wniosek przez:
    • bankowość elektroniczną 
    • w siedzibie naszego Banku.

Wniosek o zawieszenie spłaty kredytu może złożyć jeden Kredytobiorca.

Alternatywnie możesz również złożyć wniosek:

  • drogą korespondencyjną (listownie) na adres Banku
    08-124 Mokobody, ul. Siedlecka 16, z dopiskiem: "Wakacje kredytowe"
  • za pośrednictwem email na adres: centrala-bs.mokobody@bankbps.pl. Załączony do maila wniosek musi być podpisany podpisem kwalifikowanym lub za pośrednictwem profilu zaufanego ePUAP: https://epuap.login.gov.pl.

Uprzejmie informujemy, że:

  • Bank realizuje wnioski kredytowe składane przed terminem i w dniu przypadającym na spłatę kredytu.
  • W przypadku złożenia wniosku o wakacje kredytowe przed dniem lub w dniu przypadającym na spłatę raty Twojego kredytu hipotecznego może się zdarzyć, że rata zostanie pobrana. Potrzebujemy czasu na rozpatrzenie Twojego wniosku o wakacje kredytowe. W ciągu kilku dni zwrócimy na Twój rachunek pobraną ratę kredytu. Przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.
  • UWAGA: w przypadku wniosków składanych pocztą tradycyjną (listownie) wiążąca jest data doręczenia do Banku wniosku o wakacje kredytowe, a nie data wysłania wniosku do Banku.
     

Przekażemy Ci także szczegółową informację opisującą ryzyka związane z kredytem zabezpieczonym hipotecznie.

 

Zidentyfikowaliśmy próby podszywania się przez oszustów pod pracowników naszego Banku. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer Infolinii naszego Banku.

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Pamiętaj:

  • Pracownicy Banku ani pracownicy Infolinii Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
  • Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
  • Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
  • Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Infolinią Banku. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
  • Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Bankiem.

Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki"

 

 

Organizacja pracy Banku w dniu

20.12.2023r.
 

 

Bank Spółdzielczy w Mokobodach informuje, że w dniu 20.12.2023 r. Bank będzie czynny do godziny 14:00.

 

Przelewy złożone drogą elektroniczną oraz bezpośrednio w Banku do godziny 14:00 będą zrealizowane tego samego dnia. Przelewy złożone po tej godzinie zostaną zrealizowane w następnym dniu roboczym.

Zmiana oprocentowania lokat

Kredyt płynnościowy dla roników na 2%

Nowa linia  kredytu płynnościowego  2% z dopłatą ARiMR w ofercie naszego Banku!

Kredyt płynnościowy skierowany jest do producentów rolnych, w celu poprawy płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi agresją Federacji Rosyjskiej wobec Ukrainy, nie później niż do dnia 31 grudnia 2023 r.

Atrakcyjne warunki:

  • Oprocentowanie 2% DLA KREDYTOBIORCY,  pozostałą część dopłaca ARiMR
  • BRAK wkładu własnego
  • Cel kredytu DOWOLNY
  • BRAK udokumentowania wykorzystania kredytu
  • Okres stosowania dopłat do 60 miesięcy BEZ WZGLĘDU na kwotę kredytu

Wysokość kredytu:

  • 100 000 zł – gdy producent rolny prowadzi gospodarstwo rolne do 50 ha użytków rolnych;
  • 200 000 zł – gdy producent rolny prowadzi gospodarstwo rolne o powierzchni powyżej 50 ha i nie większej niż 100 ha użytków rolnych;
  • 400 000 zł – gdy producent rolny prowadzi gospodarstwo rolne powyżej 100 ha użytków rolnych.

UWAGA! Kredyt płynnościowy udzielany będzie  tylko do 31 grudnia 2023 r.

 Zapraszamy do kontaktu!

Organizacja pracy

Organizacja pracy w dniu

22.06.2023 r.
 

 

 

Bank Spółdzielczy w Mokobodach informuje, że w dniu 22.06.2023 r. Bank czynny będzie dla klientów do godziny 1300.

Przelewy złożone drogą elektroniczną oraz bezpośrednio w Banku do godziny 1300 będą zrealizowane tego samego dnia. Przelewy złożone po tej godzinie zostaną zrealizowane w następnym dniu roboczym

 

 

 

 

Aplikacja mobilna – teraz także na urządzenia Apple

 

 

 

Bank Spółdzielczy w Mokobodach udostępnił aplikację mobilną dla urzytkowników urządzeń z systemem iOS.

Aplikacja naszego Banku jest dostęna obecnie dla użytkowników systemu andraoid w Google Play pod nazwą "Nasz Bank".

Aplikacja dostępna dla użytkowników systemu iOS dostępna jest w AppStore pod nazwą "BS Mokobody".

 

Jeśli posiadasz już dostęp do rachunku przez system Internet Banking – pobierz na swoje urządzenie mobilne aplikacje w Google Play lub w App Store.

Jeśli nie korzystasz jeszcze z dostępu do konta przez Internet – zapytaj o szczegóły i złóż wniosek w  Banku.

 

Instrukcja instalacji aplikaci mobilnej dla użytkowników systemu iOS.

Instrukcja instalacji aplikacji mobilnej dla uzytkowników systemu android.

WIRON zastąpi WIBOR

WIRON zastąpi WIBOR – informacje dla klientów

W Polsce trwają prace nad nowym wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej. Wskaźnik ten stosowany jest przy ustalaniu oprocentowania kredytów, a także przy podawaniu kosztów produktów leasingowych, faktoringowych, inwestycyjnych czy ubezpieczeniowych. Oto co już dziś warto wiedzieć na temat nowego wskaźnika o nazwie WIRON.

Zanim wyjaśnimy Ci, na jakim etapie są prace i dlaczego zostały podjęte, przypominamy: na obecnym etapie nie musisz podejmować żadnych działań. Twoje umowy kredytowe z naszym bankiem pozostają bez zmian i są w pełni wiążące.

Najważniejsze, co musisz wiedzieć o WIRON:

  • Zrzeszenie BPS, do którego należy Bank Spółdzielczy w Mokobodach, uczestniczy w pracach nad reformą wskaźników referencyjnych.
  • Aktualnie klienci naszego banku nie muszą podejmować żadnych działań związanych z publikacją nowego wskaźnika – WIRON.
  • W najbliższym czasie nie będziemy wprowadzać żadnych zmian w obowiązujących umowach kredytowych. Ustawowa zmiana istniejących umów kredytowych planowana jest dla całego sektora bankowego dopiero na rok 2025.

 

Kto pracuje nad zmianą wskaźników referencyjnych?

Na wniosek uczestników rynku Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) powołał Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR). W jej skład wchodzą m.in. przedstawiciele:

  • banków działających na polskim rynku, w tym Banku BPS reprezentującego Zrzeszenie BPS, do którego należy nasz Bank,
  • funduszy inwestycyjnych, firm ubezpieczeniowych, leasingowych, emitentów obligacji,
  • UKNF, NBP, Ministerstwa Finansów, BFG,
  • GPW Benchmark, czyli administratora wskaźnika WIBOR, spółki zależnej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

Z czego wynika zastąpienie wskaźnika WIBOR wskaźnikiem WIRON?

Zmiana wskaźnika referencyjnego jest częścią szerzej zachodzących zmian na rynkach finansowych, nie tylko w Polsce, ale również w Unii Europejskiej i USA. W ostatnich latach widać trend opierania wskaźników o depozyty jednodniowe, tzw. overnight. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.

WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.

Szczegółowy opis wskaźnika znajduje się na stronie: https://gpwbenchmark.pl/opisy_indeksow

 

Jak wygląda harmonogram zmian?

  • 1 grudnia 2022 roku WIRON stał się kluczowym wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/1011, tzw. Rozporządzenia BMR. Oznacza to, że jest regularnie wyliczany i publikowany przez GPW Benchmark, czyli administratora wskaźnika WIBOR, spółki zależnej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Banki mogą go już stosować w swoich transakcjach na stopę procentową zawieranych na rynku międzybankowym.
  • Banki mogą wprowadzać do oferty kredyty stosujące indeks WIRON równolegle z dotychczas oferowanymi kredytami na WIBOR. Należy spodziewać się, że w ofercie różnych banków kredyty oparte o WIRON będą stopniowo pojawiały się w 2023 i 2024 roku.
  • W 2023 roku wszystkie banki na rynku będą prowadzić prace związane z dostosowaniem systemów informatycznych, procedur wewnętrznych oraz wzorów umów do oferowania klientom wszystkich typów produktów finansowych stosujących indeks WIRON.
  • W 2024 roku możliwa powinna być emisja obligacji, także tych korporacyjnych i samorządowych, stosujących indeks WIRON.
  • Do końca 2024 roku dokona się zmiana polskich i unijnych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie wskaźnika WIRON.
  • Ustawowa zamiana wskaźnika referencyjnego na WIRON w kredytach opartych na wskaźniku WIBOR oraz zaprzestanie opracowywania wskaźników WIBOR i WIBID zaplanowana jest na rok 2025.

 

 

Najczęściej zadawane pytania

 

  1. Co to jest WIBOR i w jaki sposób jest wyznaczany?

WIBOR to skrót od Warsaw Interbank Offered Rate. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to cena (czyli oprocentowanie), po jakiej banki udzielają sobie wzajemnie pożyczek na tzw. rynku międzybankowym. W praktyce odbywa się to w postaci tzw. kwotowań wiążących: bank zobowiązuje się do zawarcia transakcji po podanej cenie.

Sytuacja na rynku jest dynamiczna, dlatego wskaźnik WIBOR jest ustalany codziennie. Proces ten jest stale monitorowany, nadzorowany, kontrolowany, poddawany wewnętrznym i zewnętrznym audytom. Administratorem wskaźnika WIBOR jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych: https://gpwbenchmark.pl/.

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w komunikacie z 6 grudnia 2022 r. potwierdził, że opracowywanie wskaźnika referencyjnego stopy procentowej WIBOR, stosowanego w Polsce przez banki i inne podmioty nadzorowane, odbywa się zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu i Rady (UE) nr 2016/1011.

 

  1. Czy nowy wskaźnik referencyjny WIRON zmieni koszty kredytów?

Koszt kredytów, zarówno tych hipotecznych, gotówkowych, jak i tych dla przedsiębiorstw, zależy w największym stopniu od stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego. Kiedy rosną stopy procentowe, rosną również koszty kredytów. W ostatnim roku stopy procentowe były podnoszone wielokrotnie, ponieważ jest to główna metoda walki z inflacją.

Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, nie zaś zmiana kosztów kredytów. Dodatkowo przy przejściu ze stawki WIBOR na WIRON w aktualnych umowach kredytowych zastosowany zostanie specjalny mechanizm kompensacyjny, którego wysokość poda w rozporządzeniu Ministerstwo Finansów. Do zmian tych dojdzie w 2025 roku, a szczegóły są dopracowywane przez Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR).

 

  1. Czy muszę podpisać z bankiem nową umowę uwzględniającą WIRON?

Nie. Nie musisz podejmować żadnych działań. Wszystkie Twoje umowy z Bankiem Spółdzielczym w Mokobodach pozostają w mocy. Aktualnie WIRON nie ma wpływu na koszty Twojego kredytu.

 

  1. Kiedy będzie możliwość skorzystania z produktów opartych o WIRON?

Bank Spółdzielczy w Mokobodach przygotowuje się obecnie w zakresie systemów informatycznych, procedur wewnętrznych oraz wzorów umów do oferowania klientom wszystkich typów produktów finansowych stosujących wskaźnik WIRON. O wszystkim będziemy informować na bieżąco.

 

  1. Czy WIRON jest lepszy niż WIBOR?

Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, które przynoszą dominację wskaźników opartych o depozyty jednodniowe. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.

WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.

 

  1. Kto kontroluje wskaźniki referencyjne w Polsce?

Każdy wskaźnik referencyjny, zarówno WIBOR jak i WIRON, musi być zgodny z Rozporządzeniem BMR. Jest to dokument przyjęty w 2018 roku przez Parlament Europejski i Radę UE, określa zasady opracowywania wskaźników referencyjnych, a także ramy działania administratorów stawek referencyjnych, podmiotów dostarczających dane oraz podmiotów wykorzystujących stawki w produktach finansowych (czyli m.in. banków).

Administratorem wskaźników referencyjnych w Polsce jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, kontrolowana przez KNF.

Proces wyznaczania WIBOR i WIRON w pełni podlega kontroli KNF.

Ograniczenia w płatnościach do / z Rosji i Białorusi

W związku ze zmieniającymi się dynamicznie sankcjami nakładanymi na Rosję i na Białoruś informujemy, że nasz bank nie gwarantuje przeprowadzenia transakcji finansowych powiązanych z ww. krajami. Należy liczyć się z  odrzuceniem płatności przez bank z / do ww. krajów.  

Jednocześnie informujemy, że zgodnie z zapowiedziami, sankcje nakładane przez Unię Europejską, Stany Zjednoczone, inne organizacje międzynarodowe oraz przez poszczególne kraje, w zależności od rozwoju sytuacji, mogą podlegać dalszym rozszerzeniom.

Przykłady sankcji znajdą Państwo m.in. tutaj: https://www.sanctionsmap.eu/#/main

INFORMACJE DOTYCZĄCE CYBERBEZPIECZEŃSTWA

Poniżej przekazujemy podstawowe zasady w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego. Zalecamy szczególną czujność, zarówno w działaniach służbowych jak i prywatnych.

Dobre praktyki w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego Dobre praktyki w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego 

  • Twórz kulturę bezpiecznej sieci
  • Twoje zachowanie w sieci ma znaczenie: Stosowanie dobrych praktyk buduje kulturę bezpiecznej sieci.
  • To, co robisz, ma znaczenie (w domu, w pracy, gdziekolwiek jesteś).
  • Zabezpiecz dostęp do posiadanych danych
  • Stwórz mocne hasło: Dobre hasło składa się przynajmniej z 12 znaków - skup się na pozytywnych zdaniach lub zwrotach, o których lubisz myśleć i które łatwo zapamiętasz (np. „Kocham miasto muzyki”)
  • Jedno hasło, jedno konto: Jeżeli chcesz utrudnić działania przestępcom, dla każdego konta przypisz oddzielne hasło
  • Niezbędne minimum, to rozdzielenie kont używanych do pracy i celów prywatnych
  • Zadbaj o silne hasło do najistotniejszych serwisów (bankowość, poczta elektroniczna, portale społecznościowe)
  • Przechowuj bezpiecznie: Każdy może zapomnieć swojego hasła. W celu ułatwienia nam życia stworzono aplikacje zwane menadżerami haseł. Służą do bezpiecznego przechowywania danych dostępowych. Możesz z nich korzystać. Jeżeli zapisałeś hasło na kartce (lepiej tego nie rób), postaraj się umieścić ją w bezpiecznym miejscu, z dala od komputera. 
  • Korzystaj rozważnie - zatrzymaj się, jeśli masz wątpliwości: Linki i załączniki w wiadomościach e-mail oraz reklamy – to częste metody używane przez przestępców w celu kradzieży danych. Jeżeli wydają Ci się podejrzane, po prostu je zignoruj. Nawet, jeżeli źródło wygląda na zaufane
  • Uważaj na hotspoty Wi-Fi -ogranicz aktywność w publicznie dostępnych sieciach Wi-Fi. Używając poza domem kluczowych serwisów (poczta e-mail, bankowość internetowa) bezpieczniej będzie użyć własnego modemu LTE lub połączenia VPN. Pamiętaj o wyłączaniu transmisji Wi-Fi i Bluetooth, kiedy z niej nie korzystasz.Bądź świadomym użytkownikiem· Pomyśl, zanim zadziałasz
  • Bądź ostrożny wobec korespondencji zachęcającej do natychmiastowych działań. Szczególnie, jeśli ktoś oferuje Ci łatwy zysk lub próbuje nakłonić do podania prywatnych danych, kliknięcia w link czy pobrania załącznika
  • Gdy pracujesz zdalnie· Korzystaj tylko z zaufanego połączenia z siecią: Jeśli wraz z laptopem zapewniono Ci także dodatkowe urządzenie umożliwiające połączenie z Internetem lub wyposażono Twój komputer w kartę SIM, to do pracy korzystaj wyłącznie z takiego dostępu do sieci. Szczególnie w sytuacji, gdy Twoja sieć domowa jest współdzielona z innymi użytkownikami (np. z bloku lub osiedla). Nie łącz się z innymi otwartymi sieciami bezprzewodowymi, choćby ich zasięg w Twoim mieszkaniu był wyśmienity
  • Podczas pracy nie wychodź z tunelu VPN: tunel VPN nie tylko szyfruje Twoje połączenie z siecią bankową, ale może zapewniać Ci także dodatkową ochronę przed zagrożeniami pochodzącymi z sieci, np. przed stronami internetowymi zaatakowanymi przez malware. Dlatego w czasie pracy zdalnej nie wyłączaj tunelu VPN, nawet jeśli zechcesz sprawdzić coś niezwiązanego z Twoimi obowiązkami.· Dbaj o bezpieczeństwo danych podczas ich przesyłania: Pamiętaj o tym, aby nigdy nie wysyłać wrażliwych danych bez szyfrowania. Jeśli przekazujesz komuś cenne dane jako załącznik do wiadomości email, to dodatkowo zabezpiecz taki plik hasłem. Jeśli program, którego używasz nie ma takiej funkcjonalności, to zawsze możesz spakować plik np. programem ZIP z użyciem hasła i dopiero w takiej postaci dołączyć go do wiadomości. Hasło do pliku przekaż odbiorcy najlepiej w inny sposób, np. za pomocą SMS. I – co najważniejsze – przed wysłaniem pliku upewnij się, czy adres odbiorcy jest poprawnie wpisany. Nie wysyłaj plików „na skróty”, czyli z Twojego prywatnego konta czy też z pominięciem poczty bankowej. Poniżej znajduje się ogólna lista zasad, o których warto pamiętać wynikająca z dobrych praktyk
  • Sprawdzaj adres strony Banku – szyfrowane połączenie https
  • Sprawdzaj certyfikat strony przed każdą próbą logowania do systemu (autentyczność serwera)
  • Uważaj na e-maile z prośbą o podanie lub weryfikację poufnych danych, np. haseł do bankowości elektronicznej
  • Weryfikuj dyspozycje przed zatwierdzeniem
  • Dbaj o bezpieczeństwo swojego urządzenia i swoich haseł
  • Sprawdzaj dane logowania
  • Za każdym razem wyloguj się z serwisu, gdy już z niego nie korzystasz.

Blik w Banku Spółdzielczym w Mokobodach

 

W Aplikacji mobilnej Nasz Bank dostępne są usługi BLIK. Dzięki nim możliwe jest przeprowadzanie transakcji (wypłaty i płatności za zakupy) z wykorzystaniem sześciocyfrowego kodu wyświetlanego w aplikacji mobilnej, który służy do akceptowania operacji na telefonie. Transakcje BLIK są bezpieczne, wygodne, realizowane szybko bez zwłoki i pozbawione ryzyka przechwycenia przez niepowołane osoby danych klienta. W trakcie akceptacji transakcji klient ma ponowną możliwość weryfikacji jej na ekranie telefonu. Usługi BLIK dają możliwość przeprowadzania transakcji przy użyciu smartfona, bez konieczności posiadania przy sobie kart płatniczych.

W ramach usług BLIK w Aplikacji mobilnej Nasz Bank klienci mają możliwość: wypłacania gotówki w bankomatach, płacenia za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych przy użyciu terminali płatniczych.

 

Instrukcja uruchomienia i korzystania z usługi BLIK w aplikacji NASZ BANK

Nowy bankomat Banku Spółdzielczego w Mokobodach

Bank Spółdzielczy w Mokobodach dokonał w ostatnim czasie wymiany bankomatu na nowe urządzenie firmy KEBO.

Nowoczesny bankomat oprócz standardowej usługi wypłaty gotówki oferuje szereg nowych usług dostępnych dla klientów naszego Banku takich jak:

 

- Wpłatomat czynny 24h,

 

- Wypłaty BLIK,

 

- Wypłaty usługą SmartKARTA,

 

- Wypłaty za pomocą aplikacji mobilnej „NASZ BANK”,

 

- Wypłaty przy pomocy funkcji biometrycznej (na podstawie skanu naczyń krwionośnych dłoni),

 

- SM@RT Wypłata (wypłata gotówki w bankomacie na podstawie kodu),

Operacja wypłaty może być zlecona w bankowości internetowej, aplikacji "NASZ BANK" lub pracownika w banku. Kod wypłaty można wyświetlić na telefonie lub wysłać innej osobie w wiadomości SMS.

 

- Wysokie limity wypłat jednorazowych dla klientów Banku Spółdzielczego w Mokobodach.

 

Wymiana bankomatu to jedna z wielu nowości w usługach naszego Banku w ostatnim czasie.

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług.

Usługa identyfikacji biometrycznej w bankomacie

Usługa Biometria umożliwia Klientowi potwierdzenie tożsamości bez fizycznego użycia karty płatniczej, przy wykorzystaniu do weryfikacji danych biometrycznych Użytkownika na podstawie elektronicznego zapisu odwzorowania sieci naczyń krwionośnych z dłoni stanowiących wzorzec biometryczny.

Obsługa biometryczna jest możliwa wyłącznie w bankomacie naszego Banku.

 

Celem uruchomienia usługi należy zgłosić się do Banku. Pracownik Banku pobierze od Klienta wzorzec biometryczny dłoni prawej i lewej. Następnie klient otrzyma indywidualny Identyfikator Biometryczny.

 

Aby skorzystać z uruchomionej usługi Biometria należy:

- wybrać przycisk Identyfikacja biometryczna,

- w wyświetlonym oknie wprowadzić Identyfikator Biometrii,

- przyłożyć do czytnika dłoń lewą lub prawą celem zeskanowania wzorca biometrycznego,

- po zakończeniu autoryzacji przejść do obsługi bankomatu,

- w przypadku nie dokonania żadnych transakcji należy skorzystać z przycisku Zakończ celem zakończenia obsługi.

 

Celem zmiany wzorca biometrycznego, zablokowania lub rezygnacji z usługi należy złożyć pisemną dyspozycję siedzibie Banku.

 

UWAGA! W trakcie pobierania wzorca biometrycznego jak i późniejszej autoryzacji z jego użyciem należy zwrócić szczególną umowę na układ dłoni na czytniku. System może w szczególnych przypadkach sam poprosić Klienta o przesunięcie dłoni z pomocą odpowiednich komunikatów.

#GaszynChallenge

Bank Spółdzielczy w Mokobodach dziękuje za nominację Urzędowi Gminy Mokobody i również przyłącza się do akcji #GaszynChallenge! 

 

Zasady akcji #GaszynChallenge są bardzo proste, trzeba zrobić 10 pompek lub przysiadów, a następnie wpłacić minimum 5 zł na chore dzieci. Po wykonaniu zadania można nominować kolejne 3 osoby, firmy lub instytucje

Nasz Bank swoim udziałem w akcji pragnie wesprzeć mieszkankę naszej miejsowości Natalię Żurawicką.

 

 

Do wzięcia udziału w wyzwaniu nominujemy:

- Urząd Pocztowy w Mokobodach

- Księży z parafii pw. św. Jadwigi w Mokobodach wraz ze służbą liturgiczną

- Zespół Szkolno-Przedszkolny w Niwiskach

Komunikat Banku Spółdzielczego w Mokobodach w związku z rozprzestrzenianiem się w Polsce koronawirusa.

                                                                                                                             KOMUNIKAT

ZARZĄDU BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W MOKOBODACH

 

Szanowni Państwo,

Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników, zwracamy się z prośbą do Państwa o ograniczanie wizyt w siedzibie naszego Banku do niezbędnego minimum.

Nasza prośba podyktowana jest troską o zdrowie nas wszystkich, w kontekście rozprzestrzeniania się w Polsce koronawirusa i co z tego wynika, koniecznością ograniczenia przebywania w miejscach publicznych i większych skupiskach ludzkich.

W zastępstwie osobistych wizyt, zalecamy korzystanie z innych, dostępnych w naszym Banku kanałów kontaktu z pracownikami:

  1. telefonicznego, pod numerem telefonu:
  • 25 641 13 94
  1. mailowego, pod adresem: centrala-bs.mokobody@bankbps.pl

Ponadto rekomendujemy:

  • realizowanie płatności bez użycia gotówki np. za pomocą karty oraz poprzez bankowość elektroniczną.
  • wykonywanie przelewów oraz innych operacji bankowych w domu z użyciem konta on-line.

Jednocześnie informujemy, że na bieżąco śledzimy wszelkie komunikaty dotyczące  koronawirusa wydawane przez organy administracji państwowej i służby sanitarne. Naszym celem jest zapewnienie obsługi wszystkim Klientom, mimo niedogodności,
z którymi mamy obecnie do czynienia.  

Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o zastosowanie się do powyższych rekomendacji.

                                                                                                          Zarząd

                                                                             Banku Spółdzielczego w Mokobodach

Informacje dla dostawców usług (TPP)

Jeśli jesteś certyfikowanym zewnętrznym dostawcą usług (TPP) lub złożyłeś wniosek w KNF o wydanie zezwolenia na świadczenie usług wynikających z dyrektywy PSD2 (AIS, PIS lub CAF), przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny interfejs dostępowy (API). Wszystkie niezbędne informacje, dokumentacja API oraz środowisko testowe znajdują się na naszym portalu dla dewelopera.

Adres

Dnia 14 czerwca 2018 r. w siedzibie Banku,  miało miejsce Walne Zebranie Przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Mokobodach. Celem spotkania była ocena wyników Banku za rok 2017, poddanie pod głosowanie stosownych uchwał oraz wybór nowej Rady Nadzorczej.

Udział w spotkaniu wzięli:

Przedstawiciele Grupy Członkowskiej,

Rada Nadzorcza oraz Zarząd Banku Spółdzielczego w Mokobodach,

Wójt Gminy Mokobody - Pani Dorota Dmowska-Paczuska,

Przewodniczący Rady Gminy - Pan Marian Mazurek,

Dyrektor siedleckiego oddziału Banku BPS S.A. – Pani Monika Żurawska

 

 

 

 

 

 

Festyn

W dniu 10 września 2017 r. w Mokobodach odbył się festyn pod nazwą "Przedsmak Jesieni", gdzie oficjalnie pożegnano lato oraz powitano jesień w gminie Mokobody.

Organizowany piknik odbył się na placu przy Parafi im. Św. Jadwigii w Mokobodach. Delegacja Pracowników reprezentowała miejscowy Bank, przedstawiając ofertę produktową gościom odwiedzającym nasze stanowisko.

Oprócz upominków z logiem Banku, goście mogli spróbować pysznych ciast, cieszących ich podniebienia.

 

Dożynki powiatu siedleckiego 2017

 

Dnia 27.08.2017 roku w Mokobodach, odbyły się Dożynki Powiatu Siedleckiego 2017. Jednym ze sponsorów tej uroczystości był Bank Spółdzielczy w Mokobodach.

Uroczystość ta była uwieńczeniem żniw oraz wyrazem radości rolników za zebrane plony.

Cała uroczystość odbyła się na placu przy Parafii Rzymskokatolickiej im. Św. Jadwigii w Mokobodach.

Delegacja z Banku Spółdzielczego w Mokobodach reprezentowała Bank wystawiając swój namiot, tworząc promocję Banku.

Przedstawiciele Banku udzielali informacji dotyczącej oferty naszego Banku. Chętnie odpowiadali na pytania gości naszego stanowiska, znajdującego się tuż obok stanowiska Urzędu Gminy Mokobody.

Dla wszystkich gości, oprócz informacji, znalazły się drobne upominiki sygnowane naszym logiem.

 

 

Walne Zebranie Przedstawicieli - 2017 r.

W dniu 22.06.2017 r. zwołane zostało  Walne Zebranie Przedstawicieli Bank Spółdzielczego w Mokobodach.

Udział w nim wzieli Przedstawiciele Grupy Członkowskiej, Rada Nadzorcza oraz Zarząd Banku Spółdzielczego w Mokobodach, Wójt Gminy Mokobody - Pani Dorota Dmowska-Paczuska oraz  Przewodniczacy Rady Gminy - Pan Marian Mazurek.

Celem spotkania było przedstawienie i omówienie wyników pracy za rok kalendarzowy 2016 oraz podjęcie stosownych uchwał przez Walne Zebranie Przedstawicieli.

 

Walne Zebranie Przedstawicieli - 2016 r.

Dnia 12 czerwca 2016 r.w siedzibie Banku,  miało miejsce Walne Zebranie Przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Mokobodach. Celem spotkania była ocena wyników Banku za rok 2015 oraz poddanie pod głosowanie stosownych uchwał.

Udział w spotkaniu wzieli:

Przedstawiciele Grupy Członkowskiej,

Rada Nadzorcza oraz Zarząd Banku Spółdzielczego w Mokobodach,

Wójt Gminy Mokobody - Pani Dorota Dmowska-Paczuska,

Przewodniczacy Rady Gminy - Pan Marian Mazurek.

Walne Zebranie Przedstawicieli - 2015 r.

W dniu 24.05.2015 r. o godzinie 1100 miało miejsce Walne Zebranie Przedstawicieli Bank Spółdzielczego w Mokobodach. Spotkanie odbyło się w sali konferencyjnej znajdującej się w siedzibie Banku.

Udział w nim wzieli Przedstawiciele Grupy Członkowskiej, Rada Nadzorcza oraz Zarząd Banku Spółdzielczego w Mokobodach, Wójt Gminy Mokobody - Pani Dorota Dmowska-Paczuska, Przewodniczacy Rady Gminy - Pan Marian Mazurek, Dyrektor siedleckiego oddziału Banku BPS S.A. - Pani Urszula Wasiluk oraz Dyrektor oddziału regionalnego Banku BPS S.A. w Lublinie - Pan Tadeusz Walasek.

Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.