Zidentyfikowaliśmy próby podszywania się przez oszustów pod pracowników naszego Banku. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer Infolinii naszego Banku.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.
Pamiętaj:
Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki"
Organizacja pracy w dniu
29.12.2023 r.
W dniu 29.12.2023 r. Bank będzie otwarty do godziny 12:30.
Przelewy złożone drogą elektroniczną oraz bezpośrednio w Banku do godziny 12:30 będą zrealizowane tego samego dnia. Przelewy złożone po tej godzinie zostaną zrealizowane w następnym dniu roboczym.
Organizacja pracy Banku w dniu
20.12.2023r.
Bank Spółdzielczy w Mokobodach informuje, że w dniu 20.12.2023 r. Bank będzie czynny do godziny 14:00.
Przelewy złożone drogą elektroniczną oraz bezpośrednio w Banku do godziny 14:00 będą zrealizowane tego samego dnia. Przelewy złożone po tej godzinie zostaną zrealizowane w następnym dniu roboczym.
Nowa linia kredytu płynnościowego 2% z dopłatą ARiMR w ofercie naszego Banku!
Kredyt płynnościowy skierowany jest do producentów rolnych, w celu poprawy płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi agresją Federacji Rosyjskiej wobec Ukrainy, nie później niż do dnia 31 grudnia 2023 r.
Atrakcyjne warunki:
Wysokość kredytu:
UWAGA! Kredyt płynnościowy udzielany będzie tylko do 31 grudnia 2023 r.
Zapraszamy do kontaktu!
Organizacja pracy w dniu
22.06.2023 r.
Bank Spółdzielczy w Mokobodach informuje, że w dniu 22.06.2023 r. Bank czynny będzie dla klientów do godziny 1300.
Przelewy złożone drogą elektroniczną oraz bezpośrednio w Banku do godziny 1300 będą zrealizowane tego samego dnia. Przelewy złożone po tej godzinie zostaną zrealizowane w następnym dniu roboczym
Bank Spółdzielczy w Mokobodach udostępnił aplikację mobilną dla urzytkowników urządzeń z systemem iOS.
Aplikacja naszego Banku jest dostęna obecnie dla użytkowników systemu andraoid w Google Play pod nazwą "Nasz Bank".
Aplikacja dostępna dla użytkowników systemu iOS dostępna jest w AppStore pod nazwą "BS Mokobody".
Jeśli posiadasz już dostęp do rachunku przez system Internet Banking – pobierz na swoje urządzenie mobilne aplikacje w Google Play lub w App Store.
Jeśli nie korzystasz jeszcze z dostępu do konta przez Internet – zapytaj o szczegóły i złóż wniosek w Banku.
Instrukcja instalacji aplikaci mobilnej dla użytkowników systemu iOS.
Instrukcja instalacji aplikacji mobilnej dla uzytkowników systemu android.
WIRON zastąpi WIBOR – informacje dla klientów
W Polsce trwają prace nad nowym wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej. Wskaźnik ten stosowany jest przy ustalaniu oprocentowania kredytów, a także przy podawaniu kosztów produktów leasingowych, faktoringowych, inwestycyjnych czy ubezpieczeniowych. Oto co już dziś warto wiedzieć na temat nowego wskaźnika o nazwie WIRON.
Zanim wyjaśnimy Ci, na jakim etapie są prace i dlaczego zostały podjęte, przypominamy: na obecnym etapie nie musisz podejmować żadnych działań. Twoje umowy kredytowe z naszym bankiem pozostają bez zmian i są w pełni wiążące.
Najważniejsze, co musisz wiedzieć o WIRON:
Kto pracuje nad zmianą wskaźników referencyjnych?
Na wniosek uczestników rynku Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) powołał Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR). W jej skład wchodzą m.in. przedstawiciele:
Z czego wynika zastąpienie wskaźnika WIBOR wskaźnikiem WIRON?
Zmiana wskaźnika referencyjnego jest częścią szerzej zachodzących zmian na rynkach finansowych, nie tylko w Polsce, ale również w Unii Europejskiej i USA. W ostatnich latach widać trend opierania wskaźników o depozyty jednodniowe, tzw. overnight. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.
WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.
Szczegółowy opis wskaźnika znajduje się na stronie: https://gpwbenchmark.pl/opisy_indeksow
Jak wygląda harmonogram zmian?
Najczęściej zadawane pytania
WIBOR to skrót od Warsaw Interbank Offered Rate. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to cena (czyli oprocentowanie), po jakiej banki udzielają sobie wzajemnie pożyczek na tzw. rynku międzybankowym. W praktyce odbywa się to w postaci tzw. kwotowań wiążących: bank zobowiązuje się do zawarcia transakcji po podanej cenie.
Sytuacja na rynku jest dynamiczna, dlatego wskaźnik WIBOR jest ustalany codziennie. Proces ten jest stale monitorowany, nadzorowany, kontrolowany, poddawany wewnętrznym i zewnętrznym audytom. Administratorem wskaźnika WIBOR jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych: https://gpwbenchmark.pl/.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w komunikacie z 6 grudnia 2022 r. potwierdził, że opracowywanie wskaźnika referencyjnego stopy procentowej WIBOR, stosowanego w Polsce przez banki i inne podmioty nadzorowane, odbywa się zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu i Rady (UE) nr 2016/1011.
Koszt kredytów, zarówno tych hipotecznych, gotówkowych, jak i tych dla przedsiębiorstw, zależy w największym stopniu od stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego. Kiedy rosną stopy procentowe, rosną również koszty kredytów. W ostatnim roku stopy procentowe były podnoszone wielokrotnie, ponieważ jest to główna metoda walki z inflacją.
Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, nie zaś zmiana kosztów kredytów. Dodatkowo przy przejściu ze stawki WIBOR na WIRON w aktualnych umowach kredytowych zastosowany zostanie specjalny mechanizm kompensacyjny, którego wysokość poda w rozporządzeniu Ministerstwo Finansów. Do zmian tych dojdzie w 2025 roku, a szczegóły są dopracowywane przez Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR).
Nie. Nie musisz podejmować żadnych działań. Wszystkie Twoje umowy z Bankiem Spółdzielczym w Mokobodach pozostają w mocy. Aktualnie WIRON nie ma wpływu na koszty Twojego kredytu.
Bank Spółdzielczy w Mokobodach przygotowuje się obecnie w zakresie systemów informatycznych, procedur wewnętrznych oraz wzorów umów do oferowania klientom wszystkich typów produktów finansowych stosujących wskaźnik WIRON. O wszystkim będziemy informować na bieżąco.
Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, które przynoszą dominację wskaźników opartych o depozyty jednodniowe. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.
WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.
Każdy wskaźnik referencyjny, zarówno WIBOR jak i WIRON, musi być zgodny z Rozporządzeniem BMR. Jest to dokument przyjęty w 2018 roku przez Parlament Europejski i Radę UE, określa zasady opracowywania wskaźników referencyjnych, a także ramy działania administratorów stawek referencyjnych, podmiotów dostarczających dane oraz podmiotów wykorzystujących stawki w produktach finansowych (czyli m.in. banków).
Administratorem wskaźników referencyjnych w Polsce jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, kontrolowana przez KNF.
Proces wyznaczania WIBOR i WIRON w pełni podlega kontroli KNF.
Szanowny Kliencie,
Jeśli posiadasz w Naszym Banku kredyt hipoteczny to możesz skorzystać z WAKACJI KREDYTOWYCH.
Zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 2022 r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom, wakacje kredytowe mogą dotyczyć jednej umowy kredytowej w złotych polskich zawartej w celu nabycia nieruchomości przeznaczonej na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych.
Zawieszenie spłaty dotyczy umów zawartych przed dniem 1 lipca 2022 r., jeżeli termin zakończenia okresu kredytowania określony w tych umowach przypada po upływie 6 miesięcy od tej daty.
Maksymalny okres zawieszenia spłaty kredytu wynosi:
W celu zawieszenia spłaty kredytu hipotecznego prosimy o złożenie wniosku.
Wniosek możesz złożyć od 29 lipca 2022r. przed terminem spłaty raty drogą mailową (skan) na adres: centrala-bs.mokobody@bankbps.pl, osobiście w siedzibie Banku lub przez bankowość internetową.
W związku ze zmieniającymi się dynamicznie sankcjami nakładanymi na Rosję i na Białoruś informujemy, że nasz bank nie gwarantuje przeprowadzenia transakcji finansowych powiązanych z ww. krajami. Należy liczyć się z odrzuceniem płatności przez bank z / do ww. krajów.
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z zapowiedziami, sankcje nakładane przez Unię Europejską, Stany Zjednoczone, inne organizacje międzynarodowe oraz przez poszczególne kraje, w zależności od rozwoju sytuacji, mogą podlegać dalszym rozszerzeniom.
Przykłady sankcji znajdą Państwo m.in. tutaj: https://www.sanctionsmap.eu/#/main
Poniżej przekazujemy podstawowe zasady w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego. Zalecamy szczególną czujność, zarówno w działaniach służbowych jak i prywatnych.
Dobre praktyki w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego Dobre praktyki w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego
W związku z działaniami wojennymi na Ukrainie prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.
Dbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy
Zapewniamy, że pieniądze, które są na kontach w naszym banku są bezpieczne. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana przez sztaby koordynujące cyberbezpieczeństwo oraz ciągłość pracy naszego banku.
Uważaj na oszustów
Miejmy świadomość, że obecna sytuacja geopolityczna to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów. Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do zasad bezpieczeństwa, zarówno podczas korzystania z bankowości elektronicznej, jak i wykonywania zakupów w Internecie.
Wypłaty gotówki
Apelujemy o racjonalne zachowanie. Pracownicy banku, a szczególnie służby odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo, na bieżąco monitorują sytuację. Twoje pieniądze są w naszym banku bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty. Zaopatrzenie naszych oddziałów i bankomatów w gotówkę na bieżąco koordynujemy z Narodowym Bankiem Polskim. Realizujemy wszystkie procedury obowiązujące w ramach Zrzeszenia BPS.
Zapraszamy do zapoznania się z komunikatem Narodowego Banku Polskiego w sprawie dostępności gotówki:
https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2022/25022022.html
W Aplikacji mobilnej Nasz Bank dostępne są usługi BLIK. Dzięki nim możliwe jest przeprowadzanie transakcji (wypłaty i płatności za zakupy) z wykorzystaniem sześciocyfrowego kodu wyświetlanego w aplikacji mobilnej, który służy do akceptowania operacji na telefonie. Transakcje BLIK są bezpieczne, wygodne, realizowane szybko bez zwłoki i pozbawione ryzyka przechwycenia przez niepowołane osoby danych klienta. W trakcie akceptacji transakcji klient ma ponowną możliwość weryfikacji jej na ekranie telefonu. Usługi BLIK dają możliwość przeprowadzania transakcji przy użyciu smartfona, bez konieczności posiadania przy sobie kart płatniczych.
W ramach usług BLIK w Aplikacji mobilnej Nasz Bank klienci mają możliwość: wypłacania gotówki w bankomatach, płacenia za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych przy użyciu terminali płatniczych.
Instrukcja uruchomienia i korzystania z usługi BLIK w aplikacji NASZ BANK
Bank Spółdzielczy w Mokobodach dokonał w ostatnim czasie wymiany bankomatu na nowe urządzenie firmy KEBO.
Nowoczesny bankomat oprócz standardowej usługi wypłaty gotówki oferuje szereg nowych usług dostępnych dla klientów naszego Banku takich jak:
- Wpłatomat czynny 24h,
- Wypłaty BLIK,
- Wypłaty usługą SmartKARTA,
- Wypłaty za pomocą aplikacji mobilnej „NASZ BANK”,
- Wypłaty przy pomocy funkcji biometrycznej (na podstawie skanu naczyń krwionośnych dłoni),
- SM@RT Wypłata (wypłata gotówki w bankomacie na podstawie kodu),
Operacja wypłaty może być zlecona w bankowości internetowej, aplikacji "NASZ BANK" lub pracownika w banku. Kod wypłaty można wyświetlić na telefonie lub wysłać innej osobie w wiadomości SMS.
- Wysokie limity wypłat jednorazowych dla klientów Banku Spółdzielczego w Mokobodach.
Wymiana bankomatu to jedna z wielu nowości w usługach naszego Banku w ostatnim czasie.
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług.
Usługa Biometria umożliwia Klientowi potwierdzenie tożsamości bez fizycznego użycia karty płatniczej, przy wykorzystaniu do weryfikacji danych biometrycznych Użytkownika na podstawie elektronicznego zapisu odwzorowania sieci naczyń krwionośnych z dłoni stanowiących wzorzec biometryczny.
Obsługa biometryczna jest możliwa wyłącznie w bankomacie naszego Banku.
Celem uruchomienia usługi należy zgłosić się do Banku. Pracownik Banku pobierze od Klienta wzorzec biometryczny dłoni prawej i lewej. Następnie klient otrzyma indywidualny Identyfikator Biometryczny.
Aby skorzystać z uruchomionej usługi Biometria należy:
- wybrać przycisk Identyfikacja biometryczna,
- w wyświetlonym oknie wprowadzić Identyfikator Biometrii,
- przyłożyć do czytnika dłoń lewą lub prawą celem zeskanowania wzorca biometrycznego,
- po zakończeniu autoryzacji przejść do obsługi bankomatu,
- w przypadku nie dokonania żadnych transakcji należy skorzystać z przycisku Zakończ celem zakończenia obsługi.
Celem zmiany wzorca biometrycznego, zablokowania lub rezygnacji z usługi należy złożyć pisemną dyspozycję siedzibie Banku.
UWAGA! W trakcie pobierania wzorca biometrycznego jak i późniejszej autoryzacji z jego użyciem należy zwrócić szczególną umowę na układ dłoni na czytniku. System może w szczególnych przypadkach sam poprosić Klienta o przesunięcie dłoni z pomocą odpowiednich komunikatów.
Bank Spółdzielczy w Mokobodach dziękuje za nominację Urzędowi Gminy Mokobody i również przyłącza się do akcji #GaszynChallenge!
Zasady akcji #GaszynChallenge są bardzo proste, trzeba zrobić 10 pompek lub przysiadów, a następnie wpłacić minimum 5 zł na chore dzieci. Po wykonaniu zadania można nominować kolejne 3 osoby, firmy lub instytucje
Nasz Bank swoim udziałem w akcji pragnie wesprzeć mieszkankę naszej miejsowości Natalię Żurawicką.
Do wzięcia udziału w wyzwaniu nominujemy:
- Urząd Pocztowy w Mokobodach
- Księży z parafii pw. św. Jadwigi w Mokobodach wraz ze służbą liturgiczną
- Zespół Szkolno-Przedszkolny w Niwiskach
KOMUNIKAT
ZARZĄDU BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W MOKOBODACH
Szanowni Państwo,
Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników, zwracamy się z prośbą do Państwa o ograniczanie wizyt w siedzibie naszego Banku do niezbędnego minimum.
Nasza prośba podyktowana jest troską o zdrowie nas wszystkich, w kontekście rozprzestrzeniania się w Polsce koronawirusa i co z tego wynika, koniecznością ograniczenia przebywania w miejscach publicznych i większych skupiskach ludzkich.
W zastępstwie osobistych wizyt, zalecamy korzystanie z innych, dostępnych w naszym Banku kanałów kontaktu z pracownikami:
Ponadto rekomendujemy:
Jednocześnie informujemy, że na bieżąco śledzimy wszelkie komunikaty dotyczące koronawirusa wydawane przez organy administracji państwowej i służby sanitarne. Naszym celem jest zapewnienie obsługi wszystkim Klientom, mimo niedogodności,
z którymi mamy obecnie do czynienia.
Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o zastosowanie się do powyższych rekomendacji.
Zarząd
Banku Spółdzielczego w Mokobodach
Jeśli jesteś certyfikowanym zewnętrznym dostawcą usług (TPP) lub złożyłeś wniosek w KNF o wydanie zezwolenia na świadczenie usług wynikających z dyrektywy PSD2 (AIS, PIS lub CAF), przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny interfejs dostępowy (API). Wszystkie niezbędne informacje, dokumentacja API oraz środowisko testowe znajdują się na naszym portalu dla dewelopera.
Dnia 14 czerwca 2018 r. w siedzibie Banku, miało miejsce Walne Zebranie Przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Mokobodach. Celem spotkania była ocena wyników Banku za rok 2017, poddanie pod głosowanie stosownych uchwał oraz wybór nowej Rady Nadzorczej.
Udział w spotkaniu wzięli:
Przedstawiciele Grupy Członkowskiej,
Rada Nadzorcza oraz Zarząd Banku Spółdzielczego w Mokobodach,
Wójt Gminy Mokobody - Pani Dorota Dmowska-Paczuska,
Przewodniczący Rady Gminy - Pan Marian Mazurek,
Dyrektor siedleckiego oddziału Banku BPS S.A. – Pani Monika Żurawska
W dniu 10 września 2017 r. w Mokobodach odbył się festyn pod nazwą "Przedsmak Jesieni", gdzie oficjalnie pożegnano lato oraz powitano jesień w gminie Mokobody.
Organizowany piknik odbył się na placu przy Parafi im. Św. Jadwigii w Mokobodach. Delegacja Pracowników reprezentowała miejscowy Bank, przedstawiając ofertę produktową gościom odwiedzającym nasze stanowisko.
Oprócz upominków z logiem Banku, goście mogli spróbować pysznych ciast, cieszących ich podniebienia.
Dnia 27.08.2017 roku w Mokobodach, odbyły się Dożynki Powiatu Siedleckiego 2017. Jednym ze sponsorów tej uroczystości był Bank Spółdzielczy w Mokobodach.
Uroczystość ta była uwieńczeniem żniw oraz wyrazem radości rolników za zebrane plony.
Cała uroczystość odbyła się na placu przy Parafii Rzymskokatolickiej im. Św. Jadwigii w Mokobodach.
Delegacja z Banku Spółdzielczego w Mokobodach reprezentowała Bank wystawiając swój namiot, tworząc promocję Banku.
Przedstawiciele Banku udzielali informacji dotyczącej oferty naszego Banku. Chętnie odpowiadali na pytania gości naszego stanowiska, znajdującego się tuż obok stanowiska Urzędu Gminy Mokobody.
Dla wszystkich gości, oprócz informacji, znalazły się drobne upominiki sygnowane naszym logiem.
W dniu 22.06.2017 r. zwołane zostało Walne Zebranie Przedstawicieli Bank Spółdzielczego w Mokobodach.
Udział w nim wzieli Przedstawiciele Grupy Członkowskiej, Rada Nadzorcza oraz Zarząd Banku Spółdzielczego w Mokobodach, Wójt Gminy Mokobody - Pani Dorota Dmowska-Paczuska oraz Przewodniczacy Rady Gminy - Pan Marian Mazurek.
Celem spotkania było przedstawienie i omówienie wyników pracy za rok kalendarzowy 2016 oraz podjęcie stosownych uchwał przez Walne Zebranie Przedstawicieli.
Dnia 12 czerwca 2016 r.w siedzibie Banku, miało miejsce Walne Zebranie Przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Mokobodach. Celem spotkania była ocena wyników Banku za rok 2015 oraz poddanie pod głosowanie stosownych uchwał.
Udział w spotkaniu wzieli:
Przedstawiciele Grupy Członkowskiej,
Rada Nadzorcza oraz Zarząd Banku Spółdzielczego w Mokobodach,
Wójt Gminy Mokobody - Pani Dorota Dmowska-Paczuska,
Przewodniczacy Rady Gminy - Pan Marian Mazurek.
W dniu 24.05.2015 r. o godzinie 1100 miało miejsce Walne Zebranie Przedstawicieli Bank Spółdzielczego w Mokobodach. Spotkanie odbyło się w sali konferencyjnej znajdującej się w siedzibie Banku.
Udział w nim wzieli Przedstawiciele Grupy Członkowskiej, Rada Nadzorcza oraz Zarząd Banku Spółdzielczego w Mokobodach, Wójt Gminy Mokobody - Pani Dorota Dmowska-Paczuska, Przewodniczacy Rady Gminy - Pan Marian Mazurek, Dyrektor siedleckiego oddziału Banku BPS S.A. - Pani Urszula Wasiluk oraz Dyrektor oddziału regionalnego Banku BPS S.A. w Lublinie - Pan Tadeusz Walasek.